Referat bestyrelsesmøde i Borgerforeningen den 10.05.16

Referat Bestyrelsesmøde i Skovsgaard Borgerforening 

 

Afbud fra Mette H og Pernille

Deltagere:Søs, Kari, Camilla, Helle D, Helle K

 

Vi giver en flaske rødvin til Karsten Højen, afskedsreception. Kari køber.

Liv og Erik har sølvbryllup Kari køber gavekort til Brunch.

 

Kommunikation 

Hver gang vi sender noget ud i medier på den ene eller anden måde, skal det gå gennem formanden først. Kari informere Pernille.

 

Uanset hvad vi sætter frem, sætter i gang m.m. Skal alle være informeret og godkendes af borgerforeningen.

 

Vi bliver enige om at sletter messenger gruppen, så der ikke sker yderligere misforståelser i vores kommunikation. 

 

 

Eventgruppen: der ingen i gruppen der ønsker, at deltage, Kari taler med Kurt Als.

 

Info kanalen, hvad skal på m.m.???? Alt hvad der har med byen at gøre, skal op på info kanalen. Må kun være reklame for byen og byens aktivitet. Der må ikke komme politik og reklamer op. Er man i tvivl går det gennem Camilla og Kari.

 

Global Garden: søger hjælp, Kari besked en uge før. Kari gir besked når flyers er klar til uddeling. Camilla og Søs kan ikke hjælpe.

 

Vin og tapas. Camilla får snarest info fra hallen.

 

Hængeparti: logokonkurrence, Søs, taler med Mette om Tina har fået.

Hundeskoven: der er indkommet ønske om forbedring af hundeskoven. Søs kontakter Mette om hun har talt med vedkomne. Der skal gives besked til vedkommende at det er kommunens opgave.

Referat bestyrelsesmøde i Borgerforeningen den 20/4.16

Bestyrelsesmøde Skovsgaard borgerforening

den 20.04.2016

Deltagere: Kari, søs, Pernille, Mette, Helle K Afbud: Camilla, Helle D.

Konstituering:

Formand: Kari

Næstformand: Pernille

Kassere: Søs

Sekretær: Helle K

Facebook: Camilla Hjemmeside: Pernille

2. Siden sidst.

Grøn dag, kæmpe succes, ca 50 deltagere. Tidspunkt er super godt. 13.30 til 15.00

3. Beerfest.

Vi gir 1500kr. Vi får 3 billetter. Camilla laver konkurrence på Facebook, om de første tre medlemskaber får en billet hver til beerfest. Den 10. Juni er der beerfest.

4. "Skovsgård bal" 2.7.16.

Hotellet, musikforsyning, holde fest aller gamle dage hvor der var asfaltbal på skolen.

Borgerforeningen har ikke penge i klemme, men hjælper med at organisere. Hovedret og dessert til 70kr. Kari gir besked, hvis vi skal hjælpe.

5. Rettelser til vores vedtægter.

Pernille retter i vedtægter som blev enige om på generalforsamlingen.

6. Vin og ostesmagning. Det er den 27. Maj. I Skovsgaard hallen. Den skal Camilla tjekke op på.

Tilmelding, betaling. Camilla er Tovholder. Hva med overskud m.m.

7. Flagstang - flagdage?

Mette rykker op igen igen, kommende bestyrelsesmøde fastsætter vi flagdage.

8. "Guld på Godset".

Pernille arbejder stadig lidt på sagen, har en mulig kontakt i Tversted, hun vender tilbage.

9. 0-6 års området.

Kari var med til møde sammen med politikerne, med ønskedrømme for området ifht. 0-6 årige.

2020 er der 25 børn i Skovsgaard børnehave. Så vi skal måske igang med noget bosætningskampange.

Velkommen til nye BABYER i Skovsgaard. Vi gir gavekort til fredags take away på Skovsgaard hotel på 200kr, så får de en nem aftensmad. Pernille laver en fin pakke til de nybagte forældre.

Vi hjælpes af med at holde øje med nye babyer i byen.

10. Generalforsamling hallen.

Kari var med til generalforsamling i hallen, som repræsentant for borgerforeningen. Tilskud for børn i hallen er faldet. Så de er lidt trængt økonomisk.

11. Drinks om fredagen.

 Næste gang den 13. Maj.

12. Helles punkt.

For fremtiden når vi får en brillant, super god ide, orientere vi lige hinanden, så vi alle er orienteret om hvad vi sætter igang i borgerforeningen. Så ved vi også hvad vi skal svarer i "Brugsen"

13. Børnenes dag - gevinster som er "Pakkespil".

Der bliver møde den 7. Maj. Der er absolut ingen penge. Pernille laver to gavekort til tombolaen, med 2*4 spisebilletter til pakkeauktion.

14. Global Garden.

De ved godt at vi ikke har økonomi til at støtte. Er der nogen der tænker man har overskud til at hjælpe til global Garden, skal vi gi Kari besked.

15. Arrangement kun for medlemmernes børn.

Helle og Pernille er tovholdere for at undersøge om vi kan lave noget på Kokkedal slot. Satser på september mdr.

16. Pink party

10. September kl 18.00 Pernille har bestilt en masse pink drinks på hotellet. Der skal være bordformænd. Sponsorgaver til dayz, minicruise m.m overskud går til børnenes dag 2017.

Damerne klædt i pink. Damerne være bordformænd. Åbne for mænd kl 22 ca. Tapas til ca 100kr.

17. Evt.

Næste gange

Brochure over borgerforeningen. Planlægning af første hjælp.

Referat bestyrelsesmøde i Borgerforeningen den 30.01.16

Deltagere: Pernille, Camilla, Mette H, Søs, Kari, Helle K

 

Dillettant.

Den 3. Marts kl 18.30. Søs og Jørn sidder ved indgangen.

Den 4. marts kl. 17. Helle K og måske Mette H kommer sidder ved indgangen. Der er aftensmad som vanlig.

Den 8. Marts kl. 18.30 Mette H sidder ved indgangen. Pernille, Helle K ordner kaffe og kage. Vi bager alle sammen kage. Der er kaffe og kage med i prisen ved indgangen. Lene Larsen bager boller, som hun plejer.

Den 12. marts skal de spille på Øland, vi skal ikke hjælpe.

Søndag den 28. febr Camilla sørger for en kage til dem den dag. De sætter scene op den dag.

Helle K Spørger Annemette om Karsten Hansen vil give noget til annoncen i hanbobladet, den koster 1500kr. vi vil have den i avisen, da vi skal have fat i folk der altid læser hanbobladet.

 

Event gruppen ved Kurt Als: eventgruppen mangler en tovholder. Mangler en deltager fra Borgerforeningen, der skal deltage i en times møde hver 6 uge.  Det behøver ikke være en tovholder. Camilla og Søs deltager i fællesskab.

 

Hjemmesiden: Gennemgang af hjemmesiden, Pernille viser hvordan vi sætter nyt ind på hjemmesiden, vi må gerne ringe og få hjælp. Pernille vil rette mere på hjemmesiden.

 

Reklame for medlemskab: Vi skal have delt reklame ud i postkasserne, da folk skal være medlem inden generalforsamlingen den 16. marts, hvis man ønsker gratis mad og stemmeret. Mette laver en ”flyers” , vi deler ud. Camilla laver til Facebook, Pernille ligger ind på hjemmesiden. Vi sætter det ikke i hanbobladet, da det er nok ved husomdeling efter vores vedtægter.

Generalforsamling: Søs, Mette og Helle K var på valg og Pernille stiller op. Alle ønsker genvalg. Vi mangler 2 suppleanter.

Evaluering af December aktiviteter: 

Pakkeauktion: Der var ca. 59 fremmødte. Super flotte gaver. Gammel tradition, der ikke bør ændres på.

Pyntning af kummer: fungerede fint i år, fint fremmøde, gik efter planen. Fyrgrene til næste år er bestilt.

Sætte julelys og juletræer op.  I år var de på hotellet og få frokost, stjerneskud og en øl og flask snaps. Næste år skal de være i hallen.

Julemarked. Super god dag, ærgerligt med stormen, som gjorde at der måske ikke kom så mange til markedet inden vi gik om juletræet.

Hvis eventgruppen vil lave marked igen næste år er vi helt. Fungerede fint at det var en søndag. Vi er bare helt med igen næste år. Vil evt. flytte julepynt til julemarkedet.

Årshjul:

3,4, 8 Marts Dillettant

16. marts Generalforsamling

2. april Grøndag kl. 13.30 ved Dagli Brugsen, Søs sørger for tænger, affaldssække, hansker m.m. Mette sørger for trailer og flyers.

15. maj Pink party. Mette, Pernille, Camilla, Jeanet og Heidi Myrup, planlægger. Helle og Søs vil mægtig gerne hjælpe. 

Byfest i uge 32, Onsdag, torsdag, fredag og lørdag.

Viseaften i Sept. Ved Helle Dam

28. Oktober Halloween i samarbejde med Meninghedsrådet, på Skovsgaard Hotel, med hjælp fra spejderene og råd og dåd og evt. Købmandsgaarden. Helle K

24. Nov. Ordne gran.

26. Nov. Sætte julelys op.

22. Pakkeauktion. (er bestilt ved hotellet)

4. Dec. Julemanden kommer

Referat bestyrelsesmøde i Borgerforeningen den 09.03.16

Bestyrelsesmøde i Skovsgaard borgerforening den 9. marts 2016

Deltagere: Søs, Mette, Kari og Helle

 

* Dilettant, vi skal huske at være her 18.15 om tirsdagen og skrive i annoncen at dørene først åbner 18.30. der har været klager over vi først var her kl. 18.30.

Hanbobladet fik ikke annoncen i avisen rettidig, de kompenserede med at sætte den gratis i Nordjyske.

Dilettanterne holder afslutning den 19. marts hvor de selv har drikkevarer med, borgerforeningen betaler maden.

Dilettanternes påhæng og børn kommer selvfølgelig gratis ind.

Næste år vil vi forsøge at bestille musik til om fredagen, ligesom i gamle dage.

 

* Grøn dag

2. april. Mette sørger for Pizza fra Brugsen, leje af trailer, stænger m.m.

 

* Årets Borger: Kari og Per Salling ser på en vedtægtsændring til Generalforsamlingen. Vi vil gerne uddele en pokal til årets borger til pakkeauktionen. Indstillingen skal være borgerforeningen i hænde senest den 1/11 hvert år.

 

* Flagstang: Mette vil spørger Per Rosendals hold om de kan hjælpe.

 

* Børnenes dag:  vi vil have en gevinst med i tombolaen fra Borgerforeningen, med gratis menu til pakkeauktionen.

 

* Næste bestyrelsesmøde:

 

Snak om Årets Borger.. hvilken pokal m.m.

Julefrokost på hotellet for bestyrelsen.

Lave et arrangement for medlemmers børn. Evt. spøgelser på slottet.

Kontingent.

Næste møde aftales til generalforsamlingen.

Referat af bestyrelsesmøde d. 12/9-2016

Bestyrelsesmøde i Borgerforeningen den 12. September 2016

 

Deltagere: Helle D, Camilla, Kari, Helle K

 

Afbud: Pernille, Søs, Mette H

 

  1. Evaluering af Global Garden, det gik super godt, der var et enkelt band der ikke var helt super godt. Desværre kan man ikke flytte koncerterne til anden dag. Kunne være en god ide med en børnekoncert til Global Garden.

  2. Evaluering af børnenes dag. Hørt fra fra flere at det virkede lidt tamt ifht. Forgangne år. Hygge launge var et super hit.

  3. Halloween den 28/10 kl 17.30 fællesspisning, præst, boller og kakao. Menighedsrådet er med som sidst. Spejderne sørger for belysning som sidste. Mette H sørger for indbydelse og vi deler den ud i byen skal deles ud senest den 12. Oktober de skal bære klar onsdag den 5.10 når Mette har sørget for dette sender hun lige en SMS/mail. Kari kontakter Mette når hun har pris på mad. Helle K spørger Steffen om uhygge i skoven og købmandsgaarden om pynt af hotellet.

  4. Julefrokost den 26. November SU senest fredag den 18. Kari sender lige en SMS som reminder. Foreningen giver en genstand og maden.

  5.  Kolonihave, hvordan får man en kolonihave. Som vi er bekendte med er det noget man arver eller lægger godt ord ind. Ønskes yderligere info kan man kontakte kommunen. Vi har i borgerforeningen intet med dette at gøre.

  6. Manglende betalte regninger. Der mangler en regning fra musikforsyningen ifht. De 1500 til beerfest som vi har lovet at sponsorer. Endvidere mangler vi en regning ifht. Tegnekonkurrencen, Mette H tjekker op på dette.

  7. Oprydningen af legeplads på Markedspladsen. Helle D og Helle K tager fat om opgaven. Vi smider det hele ud.

  8. Hvem slår græs ved hovedvejen. Det er kommunen, os bekendt.

  9. Det øverste træ, ser om det kommer, det andet træ skal vi betal. Camilla og Kari tjekker op på dette og beskærer dem der har brug for dette.

  10. Pink Party. Det er udsat på ubestemt tid. Der har været flere der har efterspurgt denne fest. Det skal være en gang i det nye år.

  11. Evt. Udlejning af stole vi ser os ikke i stand til at drive udlejningsfirma, der er flere muligheder i Skovsgaard og omegn.

  12. Efterlysning af hvid mappe med div. Dokumenter?? Deltagere på mødet ved ikke hvor den er.

  13. Julemanden kommer den 4. December. Helle D har en surprise. Vi arbejder videre med ideen.

  14. Camilla begynder at søge gaver ind til pakkeauktion.

  15. Næste møde mandag den 24. Oktober kl 19.00 på hotellet. Vi skal tale om halloween, julearrangementer. Husk tjek op på hvem vi samlede gaver ind til sidste år.

Referat af bestyrelsesmøde d. 24/10-16

Deltagere: Helle D, Søs, Camilla, Pernille, Kari, Helle K.

Afbud: Mette H.

Referent: Helle K.

 

Halloween: pt kun solgt 28 billetter til spisning, så af hensyn til indkøb budgettere vi med 75 personer. Pernille, Helle D. Kari kommer kl 16.15 og pynter og gør klar. Helle K kommer først 17.35.

 

Mette H må gerne sende indbydelse af halloween til Pernille og Søs på Mail.

Pakkespil: Der skal laves indbydelse, Camilla Laver indbydelse og gir melding når de er klar til omdeling. Sidste tilmelding er den 15.11. Datoen er den 22.11. Menuen er det samme som sidste år. Pris er 95kr og 35kr for børnemenu. Vil du sende den Kari inden den ryger i trykken. Skal ud næste weekend ca.

 

Kari spørger Dora og Thorkild om de gir mandelgaven igen i år. Tjekker også op på auktionarius og  pynt kummer.

 

Pernille afbud

 

Pakker:

Kari: sadelmageren, Skovsgaard Lund, hotellet, Skovsgaard Brugs, Power Lift. Musik forsyningen.

Helle K : Taxi Tina, Brovst taxi, total, Købmandsgaarden., Råd og dåd. Kristian Kronborg,

Helle D: rideskolen, co Møller, den gamle sparekasse, by Amanda, it recycle. Salon m og K, Brovst bageren. Pizzarier, den fodkolde.

Camilla: Slettestrand, rønnes, Stena Line, Ålborg kongres og kultur center, dayz, Ålborg teater, fitness for you, Skovsgaard motionscenter,

Søs: smart ting, holmsøauto, legetøj køber også gaver. Nordstjernen.

Pernille: halvrimmen bageren, lækkerier. Pandrup og Fjerritslev kino

Mette H: sparekassen vensyssel

 

Den 22. November er Kari og Helle D her kl 17. De tjekker op på pakker.

 

Juletræ og pynte kummer den 24. November kl 19.00

Mette H tjekker op på juletræer et stort og 24 små

Bøgegrene ved Mia og Peter.

Søs har styr på Lærke og fyr og Karsten og Kaj kommer og hjælper.

Søs spørger Lene og Knud Erik om de kommer

Jenny Østergaard og Ole kommer.

Jørn og Ole er kædeformænd.

Kari spørger om Rene kommer og hjælper.

Kari spørger om Jette står for æbleskiver.

Helle D, Camilla afbud og måske Pernille

Søs sørger for drikkevarer.

 

Helle K( laver det som arrangement i PS2), og Søren, søs og Jørn, Kari,

 

Vi har muligheden for gran ved camillas mor, hvis andet glipper.

 

Den 26.november

Sætte juletræer op

Kari spørger Thorkild og lift, Rene

Søs spørger Jørn, Ole, Knud Erik og Karsten.

Kari spørger om hallen kan være vært ved et stjerneskud, en øl og halv flaske snaps.

Kari sørger for ydereligere drikkevarer til dagen.

 

26.november julefrokost på Skovsgaard hotel

 

Alle er inviteret med påhæng, meld afbud inden den 18. November. Borgerforeningen betaler maden og to genstande.

Julemanden den 4. December

Erik vil gerne være julemand, Helle D sørger for kostume.

Kari spørger efter slikposer og karameller i Brugsen.

Søs har sæk til julemand.

Helle D undersøger med hest.

Vi starter ved Brugsen kl 14, Helle D synger for sammen med Kari.

Derefter går vi på hotellet hvor man kan købe æbleskiver, gløgg, saft, sodavand øl og vand.

Helle K og Mette H sørger for klippe klister sammen med PS 2

Søs sørger for kuponer og pakker.

Helle K og Mette H spørger råd og dåd om pakker til fiskedammen

Helle D synger for i salen spørger Ida Larsen om hun vil spille dertil.

Kari sørger for vin til Erik og Ida.

Kari sørger for sanghæfter

Nedtagning af juletræer m.m. Samme mandskab som sætter op. Kari og søs spørger dem.

 

Hvid mappe: hvor er den hvide mappe??????
[1] 

 

                      Hotellet har købt bygning ved siden af, for at lave bla. Et lille landsbyhjørne. Vi skal være med i dette sammen med attrup borgerforening, vi mødes med dem i det nye år.

 

                      Jenny Østergaard vil gerne være reservebedste i byen. Søs opfordre hende til at reklamere for sig selv på Facebook. Vi skal nok hjælpe hende med at dele det privat.

 

                      Den 18.11 sidste drinksparty kl 16-18. Når vi skal starte op igen til forår skal vi også lave en folder der skal deles ud eller plakater. Nyt pr.

 

                      Flagstang. Kari har ringet til Vagn Fuglsang fra Købmandsgaarden, de vil gerne komme med et tilbud om hvad de skal have for at sætte den op.

 

                      Årsberetning, kommer senere, Kari har det på sin to do liste.

 

                      Ændringer af vedtægter og kåring af årets borger. Kari tjekker op på dette.

 

                      Pernille vil prøve at lave en erindringsaften i foråret. Pernille spørger menighedsrådet om de vil være med. Pernille spørger om det er ok der er entre og overskud går til børnenesdag.

 

                      Forslag om at der er forskel på pris for medlemmer og ikke medlemmer. Tages op til generalforsamling.

 

                      Tv skærm i Brugsen, Kari ajourføre datoer med pc værkstedet, så sætter de det op.

 

                      Næste bestyrelsesmøde: tirsdag den 17. Januar kl 19.00


 [1]